Wednesday, June 13, 2018

8- Aan de Rijn


AAN DE RIJN
Music: Javier García Vicente; Lyrics: Theo Oerlemans

Vocals: Caroline Lobanov; Violin: Bea Reijs; Mandolin: Janos Koolen; Guitar, bass: J.G.V

The Rhine runs across six countries of Europe and when arrives in The Netherlands it divides into three rivers. I often visit the Rhine rivers to greet its waters. In Utrecht, I sat by the Leidsche Rijn, in Wijk bij Duurstede by the sluices where the Nederrijn changes into the Lek. In Wageningen too I sit by the Nederrijn to play guitar and to contemplate. I find my peace near the water. Many songs came to mind while sitting by the river Rhine.



Water,
een oud stukje stad 
 kruist nu al zo vaak m’n pad
‘k vind er altijd wel een plek
maar heb sinds lang, m’n vaste stek

Hier voel ik mij pas bevrijd
soms ga ’k dan terug in de tijd
jij, een rivier ongeremd
nog niet door mensen getemd

Vogels het is een gefluit 
eenden die snateren luid
pak m’n gitaar, maak mijn eigen muziek 
zo feeëriek

’t leven heb jij hier gebracht 
je water vult elke gracht
nu, ben je dan ongewild
 lijdzaam in rust en verstild

Ik zie in de verte de brug 
wil eigenlijk nog niet terug
voel me versmelten in dit schilderij 
’t gaat voorbij

Water, de molen weerkaatst 
zonlicht vandaag voor het laatst
afscheid van jou ik doet pijn 
maar het was fijn
Om hier te zijn 
hier aan de rijn
kom neem me mee met jouw stroom
 lieve Rijn

©JGVMusica2018


No comments:

Post a Comment

12- Dreamland

DREAMLAND Music: Javier García Vicente; Lyrics: Eric Kerns / J.G.V Vocals: Eric Kerns; Backing vocals: Addo Kruizinga; Drums: Erik ...